Materialen

Informatie van de Materialencommissie

De materialencommissie bestaat uit twee delen: algemene en keepersmaterialen, en wedstrijdshirts. De algemene en keepersmaterialen worden verzorgd door Niels Kolk, Leonie Kamphuis en Amber Visser. Zij zijn  verantwoordelijk  voor de  keepersmaterialen en  voor de diverse trainingsmaterialen. De wedstrijdshirts worden verzorgd door Marije van den Berg en Hillie Hop.

Voor aanvragen en wensen van materialen die niet/onvoldoende aanwezig zijn op de club kun je de eindverantwoordelijke van het bestuur benaderen: Arijan Gulden.
Voor zaken die te maken hebben met de huidige mogelijkheden en materialen kun je je melden bij Niels Kolk.

Voor algemene en keepersmaterialen: [email protected]

Voor wedstrijdshirts: [email protected]

Natuurlijk kun je ons ook aanspreken langs het veld en in het clubhuis.

Keeperstassen en lockers

Iedere keeper krijgt aan het begin van het seizoen een keepersuitrusting in bruikleen van de club. De ontvanger is verantwoordelijk voor de gehele set. Bij schade en/of verlies van onderdelen wordt de ontvanger dan ook aansprakelijk gesteld.

Materialen kunnen niet onderling worden geruild/geleend zonder de materialencommissie hiervan op de hoogte te stellen.

Aan het einde van het seizoen wordt de tas door de ontvanger weer ingeleverd bij de materialencommissie. Schade en/of vermissing wordt uiteraard zo spoedig mogelijk doorgegeven en niet pas bij inleveren.

De uitrusting wordt op de club in de lockers opgeslagen. In de lockers kan de tas open of volledig uitgepakt worden opgeborgen, dit komt ten goede van de uitrusting (deze kan dan goed drogen en uitdampen). Naast de uitrusting kunnen in de lockers overige teammaterialen opgeslagen worden.

De materialen zijn eigendom van de club en worden aan het einde van het seizoen ingeleverd bij de materialencommissie.

In het geval dat men ervoor kiest de tas en/of andere onderdelen elders te bewaren gelden dezelfde voorwaarden.

Overige teammaterialen

Overige teammaterialen zijn ballen, cornermaskers en eventuele bidonkratten. Die eerste twee worden uitgegeven onder borg, die afgerekend kan worden aan de bar.

Ieder team heeft de mogelijkheid om zelf ballen aan te schaffen of deze in bruikleen te nemen van de club. Ballen worden uitgegeven voor 3 euro per bal, een ballentas voor 10 euro. Let op! Deze ballen liggen niet bij ons op voorraad, dus er is een levertijd. Ballen kunnen besteld worden via [email protected]

Ieder team krijgt ook de mogelijkheid om twee cornermasker in bruikleen te nemen voor 50 euro borg per masker.

Het materialenhok

In het materialenhok worden alle materialen opgeslagen ten behoeve van hockeywedstrijden en trainingen, toegang d.m.v. een tag.

De lockers zijn alleen bedoeld voor de materialen die aan het team zijn verstrekt.

De uitrusting wordt op de club in de lockers opgeslagen. In de lockers kan de tas open of volledig uitgepakt worden opgeborgen, dit komt ten goede van de uitrusting (deze kan dan goed drogen en uitdampen). Naast de uitrusting kunnen in de lockers overige teammaterialen opgeslagen worden.

In de open ruimte staan diverse materialen ter beschikking voor trainingsdoeleinden. Deze materialen worden alleen gebruikt waarvoor deze zijn bedoeld en worden aan het einde van het gebruik netjes teruggeplaatst. Trainers zijn eindverantwoordelijk.

Gebruikte hesjes worden uitgehangen om te drogen (niet nat in de kar gelegd).

In het materialenhok is ook een kleine vriezer aanwezig, bedoeld voor het opslaan van ice-packs.

De keepersuitrusting

Ieder team dat officiƫle wedstrijden speelt krijgt van de vereniging een keepersset in bruikleen. Afhankelijk van leeftijd en/of niveau bevat het verschillende onderdelen.

Tas: bedoeld voor de uitrusting van de keeper, er kunnen ook een beperkt aantal ballen en/of cornermaskers in opgeslagen worden.

Klompen: worden over de hockeyschoenen aangetrokken en aan de achterkant gesloten. De klompen zijn ter bescherming en het tegenhouden en/of wegschoppen van de bal.

Legguards: ter bescherming van het lichaam en het tegenhouden van de bal.

Keepersbroek: ter bescherming van de keeper. Afhankelijk van de soort kan een speciale overbroek bijgeleverd worden.

Tok: ter bescherming van het kruis van de keeper, deze wordt (deels) onder de keepersbroek gedragen.

Bodyprotector: ter bescherming van de torso van de keeper.

Elleboogbeschermers: ter bescherming van de ellebogen en/of delen van de boven- en onderarmen.

Body armour: in plaats van de bodyprotector en elleboogbeschermers kan ook een combinatie geleverd worden die met elkaar verbonden zijn, permanent of met de mogelijkheid van loskoppelen. De functie blijft hetzelfde. Afhankelijk van soort en merk kunnen bij de body armour ook (delen van ) de lendenen en/of rug beschermd zijn.

Keepershandschoenen: voor de linkerhand de blocker, voor het tegenhouden en wegwerken van de ballen met de linkerhand. Voor de rechterhand de stickhandschoen.

Keepershelm: ter bescherming van het hoofd (niet voor het tegenhouden en/of wegwerken van ballen).

Keelbeschermer: sommige keepers voelen zich veiliger en beter beschermd met een keelbeschermer, deze wordt door middel van een klittenbandsysteem om de keel vastgezet. Er kan aan de voorzijde een extra plaat onder hangen, de bip.

Extra bindingen: voor de klompen die onderlangs de klompen bevestigd worden. Deze slijten het snelst en moeten tijdig vervangen worden.

Keepersspullen schoonmaken

NB: Bij zaalhockey worden eisen gesteld aan de bindingen van de klompen. Het is daarnaast mogelijk om zaalhoezen om de legguards te doen om zodoende betere glij mogelijkheden in de zaal te hebben.

Zaalbandjes klompen wisselen doe je zo: