Arbitrage

Bij De Mezen word je opgeleid om je scheidsrechterskaart te halen en daarna geleidelijk ingedeeld om te fluiten.

Arbitrage commissie, januari 2020:

Scheidsrechterstekort

Er is op dit moment een groot tekort aan scheidsrechters binnen onze vereniging. Volgens het reglement moet iedereen vanaf B-leeftijd in het bezit zijn van een scheidsrechterskaart.

Scheidsrechtersexamen

Er worden scheidsrechtersexamens ingepland om het tekort van fluiters aan te pakken. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leden met een kaart een goede start krijgen. We willen verschillende vormen van begeleiding aanbieden: samen fluiten met een ervaren scheidsrechter, begeleiding vanaf de zijlijn en een vragenuurtje/inloopspreekuur.

E-learning en instructieavond

Als voorbereiding op het examen krijg je een link naar de e-learingomgeving van de KNHB, ter voorbereiding op het examen, tevens is er als voorbereiding een instructieavond.

Ook geïnteresseerde ouders, coaches en managers zijn van harte uitgenodigd om een scheidsrechterskaart te halen! Ook voor hen kan het fluiten een leuke aanvulling zijn.

Mail naar [email protected]

Op iets langere termijn willen we getalenteerde en gemotiveerde leden de mogelijkheid bieden om door te groeien tot CS+ en wellicht tot Bondscheidsrechter. In het ideale geval hebben we volgend jaar zoveel scheidsrechters dat we iedereen naar eigen behoefte en op het juiste niveau kunnen indelen.

Alle spelregels veldhockey zijn te vinden op de website van de knhb
Tips voor scheidsrechters